Blogger Templates

kawan kawan saya

kalau baik, klik lah iklan kat bawah ni :)

..

tik tok tik tok

Friday, February 24, 2012

pengalaman aku :D

Assalamualaikum :)


Haluuu.. 
suda agak lama aku tak update blog. haih~
da bersawang nih.. mood malas aku datang balik. 
nak  kata aku busy tak jugak kot.
padahal 24/7 dok kat rumah je..

okay laa, cerita panjang pun tak guna, nanti orang menyampah nak baca.
hari tu aku ada update pasal aku pergi genting.
tapi.. tak bagitau permainan apa je yang aku main kat sana.

1st : Space Shoot
ni la benda 1st aku ngan membe2 aku naik apabila kaki mula melangkah masuk outdoor theme park. ekceli aku da pernah naik benda nih  7 tahun dulu. so konon2 da tak  takut lettew sbb da ade experience. kononye la. *tangan di dada mata ke atas. time tengah beratur nak naik benda alah tu .SHIT !! punya la panjang nak beratur, sampai 2jam beratur nak naik benda tu. ahhh lantak !! nak naik gak benda tuh. ahahaha. bila da duduk je kat bangku permainan tuh, baru la jantung aku dup dap dup dap. tp buat cool lagi. apadahal kan ? da penah naik kan ? ahaha sempat nak poyo lagi.. benda tuh mula bergerak slow2 nak naik kat puncaknya. TINGGI siot !!! kecik2 je aku tengok orang2 yg kat bawah. kawan aku kat sebelah da berselawat bagai. aku ? ? jantung da nak gugur bhai. ahaha then tetiba dengar siren yang menandakan benda tuh nak turun lagu ke bawah. time tuh aku rasa jantung aku da keluar and aku rasa da nak terbang. sumpah tak tipu. aku hanya mampu menjerit FATIHI AKU SAYANG KAU !!!  okay tu tipu. tapi aku memang menjerit + ketawa2. tak tau apa motif aku ketawa. bila jejak je kaki kat tanah. aku rasa ALHAMDULILLAH aku masih hidup. huahua 

2nd : Flying Coster

benda ni kita orang tak dapat naik sebab time tuh tengah di selenggara. macam @$%#^ sebab time tu la nak selenggara. esok tak boleh ke ? =.='

3rd : rumah hantu

ha yang nih takde gambar.. tapi yang aku ingat permainan ni kita orang kene naik kereta api kalau tak silap tapi seat dia bole duduk 2 orang je. pastu kereta api tu slow masuk ke dalam. konon suspen lettew~ tapi aku macam cuak plak. ahahaha kawan aku dok menjerit sepanjang kat dalam tuh and aku plak just ketawa2 je sebab aku rasa hantu2 kat dalam tuh langsung tak menakutkan. patot la aku tengok budak2 yg naik benda alah tuh bila keluar ketawa2 je. ceh ~ tak adventure langsung. huahua.

4rd : Roller Coster bebeh.


yang nih aku angin gilaa sebab bayang kan je la, kita orang da beratur hampir satu jam tetiba orang tuh cakap 'maaf roller coster tutup selama satu jam untuk selenggara' sekali lagi aku rasa macam errrgghhh !! asal tak cakap esok je, orang da beratur 1jam baru nak bagitau !! tak dapat naik jugak. sumpah frust :( pastu kita orang blah laa, klu tunggu tak pasal2 tertinggal bus plak nanti..

last : 
benda ni best wooo ! ahahaha. 7tahun lepas permainan ni la yang aku naik sampai 2 kali. ahahaha
mula2 takde la rasa cuak sangat KOT. bila benda tuh da start berpusing dengan laju, baru rasa macam cuak sikit. ehehehe. aku rasa macam melayang2 je. BEST !!! aku ada jgk kot menjerit time naik benda alah tu tapi membe aku si rahayu nih rilex je dia. tak menjerit pun. rupanya dia speechless naik benda tuh. ahahaha 


time nak naik genting tu kita naik cable car. yang tak boleh blah nak naik cable car pun terjerit2 jgk. bhahaha 


okay time to go.. sebab kita kejar masa takut terlepas bus. so tu je la permainan yang aku ngan memb2 sempat naik. macam tak berbaloi pun ada jugak. so pada sape2 nak pegi Genting tu, elak kan la pegi time public holiday or segala macam cuti sebab for sure korang kene beratur panjang untuk naik satu permainan yang hanya memakan masa selama 2-3 minit.

kbyeee ! kahamsamida reading this entry :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...