Blogger Templates

kawan kawan saya

kalau baik, klik lah iklan kat bawah ni :)

..

tik tok tik tok

Friday, January 13, 2012

kehilangan, perpisahan dan berhenti berharap :')

Assalamualaikum.
hyeee all my friends :D

setiap orang mesti pernah melalui detik kehilangan/perpisahan kan ?same with me :'(
melalui detik perpisahan dengan orang yang kita sayang amat payah untuk di telan. sapa2 yang pernah merasai erti kehilangan sahaja yang tahu betapa luluhnya hati kita. yang hilang tetap hilang. kalau pun ada pengganti, kehilangan itu tetap tak terpadam. macam hukum alam kan ?  yang bermula pasti akan berakhir, yang bertemu pasti akan berpisah dan yang datang pasti akan pergi :')

kadang2 tengah tengah malam kita terjaga dari tidur, rasa rindu sangat dengan dia.  tp rindu tu tak pernah terluahkan sebab tak mungkin kita jumpa dengan dia lagi.

kadang2 kita rasa baru semalam je dia dengan kita, ketawa sama2,

 kadang2 tuh macam baru semalam je dia pegang tangan kita, pujuk kita dari menangis, dengar ketawa dia, menyanyi untuk kita. tapi bila kita sedar, tu hanya mimpi kemarin yg tak mungkin berulang.

kadang2 tuh kita rasa macam nak pergi cari dia, tapi bila ingat dia da tiada, kita rasa hampa, sunyi, kosong. semakin kita nak lupakan, semakin kenangan bersama dia datang menghantui :'(

kenangan itu sangat manis untuk dikenang and kadang2 akan menjadi semakin perit bila kita berusaha untuk melupakannya.

"hidup seperti ini..kita melewati jalan ini hanya sekali..kita menyusuri sungai ini hanya sekali..kita melalui taman ini hanya sekali..kadangkala kite tiada kesempatan utk melewati jalan itu untuk kedua kali..kadangkala kite tiada punya waktu untuk menyusuri sungai itu lagi..kadangkala detik untuk kite terlalu singkat untuk melalui taman itu kembali..maka..selagi kita masih dijalan itu..selagi kite berada didalam sungai itu..selagi kita berjalan ditaman itu..sekiranya kita ada peluang untuk mengembirakan mana2 hati yang kita sayang..maka..gembirakanlah mereka selagi peluang itu masih tersisa.." <--- copy and paste


#kahamsamida reading this entry :')

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...